Fruit Consumption May Reduce Smokers' Risk of Bladder Cancer
According to a 2005 study completed by the Department of General Practice, Comprehensive Cancer Institute Limburg, fruit consumption may decrease the risk of bladder cancer in long-time smokers. The Belgian study followed 200 cases of long-time smokers and incorporated 385 controls to increase accuracy. It evaluated the interaction between fruit and vegetable intake and bladder cancer risk in its subjects. The study revealed no significant correlation between vegetable consumption and decreased bladder cancer risk. What it did uncover was a significant correlation between fruit intake and decreased bladder cancer risk. By increasing smokers’ daily fruit intake they were able to lower their risk of developing bladder cancer. The study concluded that antioxidants found in fruit may protect smokers from free radicals in cigarette smoke. Additional studies are needed to confirm these findings. Source: International Journal of Cancer, December 2005. Read More.
According to a 2005 study completed by the Department of General Practice, Comprehensive Cancer Institute Limburg, fruit consumption may decrease the risk of bladder cancer in long-time smokers. The Belgian study followed 200 cases of long-time smokers and incorporated 385 controls to increase accuracy. It evaluated the interaction between fruit and vegetable intake and bladder cancer risk in its subjects. The study revealed no significant correlation between vegetable consumption and decreased bladder cancer risk. What it did uncover was a significant correlation between fruit intake and decreased bladder cancer risk. By increasing smokers’ daily fruit intake they were able to lower their risk of developing bladder cancer. The study concluded that antioxidants found in fruit may protect smokers from free radicals in cigarette smoke. Additional studies are needed to confirm these findings. Source: International Journal of Cancer, December 2005. Read More.

